Wednesday 19 December 2012

*Senyum Sorang...* Bidet?


Hahaha... (ceh, ketawa dulu baru membuka bicara)

Memang, setiap kali mendengar (sebenarnya lebih kepada membaca) perkataan bidet, rasa macam mulut ditarik-tarik untuk senyum. Rasa geli hati timbul dengan riangnya, kanak-kanak ribena pun tidak seriang ini. Pertama kali saya mengenali perkataan ini adalah ketika saya berumur 20-an (sekarang masih lagi 20-an, ye!----> penegasan yang langsung tidak perlu) melalui sang lecturer. Yela, tak pernah guna kan walaupun kat airport memang berlambak makhluk bidet ni. Lepas tu baru la tau sebenar-benarnya apa itu bidet. Kesian kan? (Bo0o0o.....) Tapi kalau kat airport selalu elak tandas bidet, sebab terbayang air memancut macam hos bomba dengan pressure yang tinggi sehingga para pengguna tercampak ke pintu tan-...(imaginasi melebih-lebih la pulak.)

Ehem. Saya yakin ramai yang kenal makhluk ini tapi just in case kalian pun tertanya-tanya, Cik Bidet ialah alat yang mengeluarkan pancuran air yang bertindak membersihkan ehem2 setelah anda membuat 'pelaburan' tidak kira kecil atau besar (nice...tidak ada isu bias kan kan kan). Ada bidet jenis basin-type, iaitu bidet yang dipasang berasingan dengan mangkuk tandas biasa dan ada pula bidet jenis elektronik yang direka untuk dipasang pada mangkuk tandas yang telah sedia ada seperti Cik Bidet Digital Coway, selebriti kita dalam entri ini.

Tau kan ada offer signup untuk dapat free trial bagi bidet digital Coway? Usha jika berminat,  takpun sekadar tambah info pun boleh juga. Boleh tengok gambar Cabaran Gincu (yup, analogi khas untuk buktikan keberkesanan bidet dan penggunaan tisu), video Youtube tentang teknologi bidet (menarik juga), testimonial daripada wanita (kenapa wanita sahaja?---> yalah kenapa ya) dan artikel sotkhabar. Antara manfaat yang nyata ialah jimatwangjimattisupemeliharaanalamsekitar dan featuresyangmenarik. Hihi. Seorang pengguna memuji feature 'Warm Air Dryer System' dalam artikelnya. Hmmm keringkan dengan udara suam (eheeh suam..,kalau panas tak ke melecur) beres juga kan, no tissue no wipe tol tak? Haha. Nak tengok cara pemasangan pun boleh. Tak payah nak cabut pun seluruh mangkuk tandas kesayangan kamu itu, tukar toilet seat saja ye rakyat jelata sekelian.

Eh, tak puas hati lagi?? Berminat pulak kamu ye dengan bidet. Dahlah bersemangat sampai berasap kepala, mari saya buat sampai jadi berapi-api. Dipersilakanlah jengah kat Wikipedia. Balik-balik wikipedia, balik-balik wikipedia, tak ada yang lain ka??? Ada!! Nak sangat, amekaw Bidetsplus, si penjual bidet!

~Fakta Paling Benar : Rumah aku tak ada bidet la tapi!~


No comments:

Post a Comment

Hi...any thoughts to share? Kamon and komen...dont shy-shy. You shy i not shy.