Monday 20 October 2014

Hati Tergeletek Di Rumah Bekam...

Aritu pergi hantar adik berbekam. Sambil-sambil tu scan la diri sendiri kot-kot ada masalah kesihatan ke...tak mahal pun, RM15 je. Keputusan scan tu bukan diagnosis, cuma untuk rujukan saja. Lepas tu biasanya dia akan buat 3 sesi bekam pada hari-hari yang berlainan, RM35 per sesi...

Kalau nak tahu info ringkas kebaikan berbekam boleh tengok kat sini. Nak tahu apa itu bekam dengan info yang lagi lengkap try tengok sini. Kalau nak laaaaagiiii lengkap, bolehhh....semuanya di hujung jari anda sahajaa....(maknanya carik sendiri...haha)

Second time pergi tu, sebab aku tengok ramai orang kat dalam umah, aku cuma duduk kat kerusi kat luar pintu rumah dia je la...malam tu memang ramai orang datang, orang cina pun datang berbekam kat situ. 

Akhirnya, tinggal aku yang duduk kat luar ngan sorang pakcik/abang ni (aku tak tengok muka dia sebab aku sebok main hp) yang duduk kat ruang tamu tengah menunggu.

Dalam keheningan malam tersebut yang hanya berdengung dengan bunyi cengkerik dan kipas, telingaku yang agak pekak badak ni disajikan dengan satu bunyi yang lembut lagi sayu.

Pooootttttttt...poot poot poot..proot proot prooooooooottttt kepoot kepoot kepoot.......

Eh. Bunyi ni...?

Aku tak tahu la dari mana datang kekuatan luar biasa masa tu untuk kawal air muka aku (Dengan kuasa bulannn...datanglaaaahhh....mungkin?). Bunyi tu dahla lembut, sayuuu teramat... dan lamaaaa! Rasa cam setahun berlalu. Aku terus buat-buat main hp lagi. Ingatkan habis kat situ je.

Pooootttttttt...poot poot poot..proot proot prooooooooottttt kepoot kepoot kepoot.......

Ada 'second trip' lagi rupanya....!

Nasib baik bukan aku (memang bukan aku okey!!). Aku dengan penuh memahami masih berjaya tahan gelak, sebab aku bayangkan kalau aku duduk dalam situasi dia mesti rasa malu gilos. Dalam hati berkata-kata, inilah antara puncanya kita ke rumah bekam...

Membuang gas toksik dari badan amatlah harus sekali. I feel you, bro...hahaha. Tahniah kerana anda berjaya menyihatkan badan anda!

Nanti orang tu tanya, tak nak join ke? Jangan dengar dan buat tak tau je dik.

P/s: Kalau kitorang jumpa lagi sekali dan dia ingat muka aku, mesti dia malu sorang2 kan. Sebab aku tak tengok pun dia so memang aku takkan cam muka dia pun. Hurhurhur ihik ihik tergeletek ati i.

No comments:

Post a Comment

Hi...any thoughts to share? Kamon and komen...dont shy-shy. You shy i not shy.