Wednesday 8 October 2014

My Miao Cirit Meletop

Kau punya pasal la kan bagi kitorang minum susu tak sedap lagi pelesu time kecik dulu kan? Kan? Mogok ni mogok.


Ha ni la alkisahnye cerita yang aku mention dalam Tebiat Dapur Musim Malas...kucing aku time kecik2 takleh minum susu...aku pulak gi beli susu tepung dari pet store untuk dorang minum. Ganti susu ibu kucing la konon. Tak tau pulak dorang tak boleh minum susu tu. Maka disebabkan aku dengan bahagianya bagi dorang minum beberapa kali, terjadilah beberapa episod cirit yang mengstresskan diriku especially tiap kali dengar soundtracknya bergema memecah kedamaian hari.

Prottt...prettt...prot~ot~ot...pret~et~et...pret pret...

Shrrshhh shrrshhh shrrsshhh *bunyi miao korek pasir untuk tanam 'bukti'*

Anyway, ada satu episod yang tertanam kukuh dalam ingatan aku yang pelupa ni. Aku tengah nak letak makanan ngan air dalam sangkar dorang. Kebetulan miao putih nk membuat 'jenayah' lagi (jenayah la tu, mendera perasaan tuan yang bangang gak sebab bagi susu ke miao.). Miao putih pun berada dalam posisi bersedia. 

Preetttttt....

Slow je mula2. Pastu yang sekor lagi miao tanah liat (kaler cam tanah liat) ntah kenapa nak menyebok pulak nak julur2 kepala nak gi hidu bontot si miao putih. Pastu-

PROT!!!

Ujan sesaat beb....bukan ujan apa, ujan cirit! Miaoku cirit meletop! 

Direct ke muka miao tanah liat. Aku sambil gelak dalam bengang terus tarik miao tanah liat pegi basuh muka dia. Padan muka kau miao. Haha dahla kena bom cirit, ko kena dengar lagi bebelan tuan kau. Muka dia pun cam bengang ada, menyesal ada....hahaha (padahal muka memang stail gitu).


Glitter Words

No comments:

Post a Comment

Hi...any thoughts to share? Kamon and komen...dont shy-shy. You shy i not shy.