Thursday 3 January 2013

Kisah Cemas Tangki Taik

Ingatkan nak sambung tulis cerita If Only You Knew, tapi malas lah nak taip panjang2. Hari ini hari mood bersilat ala wuken (wushu+kendo), tapi tiada orang yang nak dipersilatkan yer. 

Pagi tadi dengar cerita lawak pasal ada orang hampir terjatuh dalam lobang taik tatkala sedang menjinjit buah kedondon (ye, tau, kedondong tapi saja nk eja gitu, takleh??) dengan girangnya (yalah baru lepas petik buah kedondon kan)..separuh kaki terbenam alahai...kesian...tapi sebelum kesian dan berdebar, saya gelak berdekoh-dekohhh dulu...kuekuekuekue. Berdebar sebab? Itu lubang taik aa, manyak besar woo..bukan lubang sebenarnya tapi lebih pada tangki, yang belakang umah nu....simen tangki dia pecah, apalagi terperosok la kanak-kanak malang itu...tiada sorang pun yang menyedari nasib malangnya kerana omak dan adik tengah menonton cerita di TV. Tau2 masuk dalam rumah tunjuk 'shitty leg', yakni kaki bertaik.[ Maaf ye di atas penggunaan bahasa begini, kalau tak puas hati maaf lagi ye, tiada ruangan komen dan komplen pelanggan disediakan ] Tapi tangki sebegitu memang dalam, masa jatuh memang tak jejak kaki ke dasar ye, nasib baik tangan yang menjinjit buah kedondon itu dan sebelah lagi kaki yang kurang malang sempat berpaut pada tepi2 tangki yang pecah. Fuhh...lega! Cemas kejap. Akhirnya terkorbanlah buah kedondon beberapa bijik.

Kot-kot kanak-kanak malang tetapi bertuah itu terbaca ini, jangan marah! Nama dirahsiakan, kisahnya pengajaran. Berhati-hati di atas tangki taik....hahaha~ (eh sempat!)

No comments:

Post a Comment

Hi...any thoughts to share? Kamon and komen...dont shy-shy. You shy i not shy.