Sunday 27 January 2013

Syusyi oh syusyi!

Hari ini hari bejalan2 secara gila. Dari pagi sampai petang baru balik semula. Mentang2 baru gaji, bebelanja sakan la jadinya. Tapi takla sakan sangat, bagi aku la tahap sakan, kalau kau orang maybe akan cakap: tahap gitu kau kata belanja sakan, blah la!! Haha. Tobat taknak sopping lagi bulan ni, cuma window sopping saja yang dibenarkan ya!

Beli bahan2 buat sushi...tapi bila buat sushi nasiknya lembik pula. Menyamphah! (sebutannya adalah 'menyamfah', ya kawan2 semua). Yala dulu penah try tapi buat guna nasi biasa. Maklomlah beras sushi mahal, 2 kilo dalam RM19 harganya. Tadi dapat beli beras sushi dengan wrapping dia ada gmbar macam ShinChan tapi shinchan yang gumuqqq (gemok) la. 3 kilo RM22 pula harganya. (detail kan saya cerita? Mesti anda semua menyamphah kan kan kan (smbil wiggle2 jari telunjuk)... high-five dengan saya!) Anyway, arini mimpi membuat sushi yang nyaman dimakan dan cantik dilihat telah musnah suda...walau ada peralatan pinjam dan bahan yang professional (note: tikar buluh + sudip kayu + beras sushi) tapi kegagalan telah melawat dengan jayanya. Apa nak dikata...sushi suda hampir menyerupai bubur ahaha...tapi aku akan terus mencoba!

Tu jela, nak cerita pasal percubaan membuat sushi yang tak jadi almaklomlah first time buat guna beras spesel, result pun terlampau 'spesel' juga. Terus hilang semangat nak habiskan semua bahan yang ada. Hahaha...ey, esok keja. Semangat kerja luntur kejap, tapi kejap jela. Sekarang rasa mengantuk menyerang dengan slow2 tapi mampu melumpuhkan kelopak mata! It's my cue to behenti maa...ingat nak uplod gamba sushi yang burok itu sebab tau mesti kau orang gelak kaw2 punya. Ceria la sikit kan tapi gelakkan sushi je ok, jangan gelakkan tuannya!! Tapi malas pulak nak pegi amik gamba. So bayangkan sendiri jela pastu 

(a) gelak sampai berguling atas lantai (ROFL), ATAU
(b) gelak kuat2 (LOL), ATAU
(c) gelak sampai bontot tercabut (LMAO), ATAU
(d) gelak sambil berguling atas lantai sampai bontot tercabut (ROFLMAO) ATAU
(e) wat-everrrr.
 
Hint kalau nak bayang : pembalut yang renyuk, isi terlondeh, nilai estetika zero, nasi air, masterchef epic fail, muka aku (sebab aku yang buat, kalau bayang boyfren girlfren laki or bini kau buat mesti sushi otomatik akan jadi comel, tak padan langsung imaginasi dengan cerita! ).

Oklah tu saja!! Sebab mood tengah nak bebecok kat blog sebenarnya. Hahaha.


P/s : Perasan tak, setiap ayat aku berakhir dengan 'a'? (Yela aku tau la semua ayat sebenar-benarnya berakhir dengan noktah, tanda seru, tanda soal...tu tak payah kau pertikaikan (bajet orang peduli dan nak pertikaikan juga.) Mesti 'Ada aku kesah???' adalah jawapan terbaik yang korang ada. Memang pun....hahahaha...!! (T_T)

No comments:

Post a Comment

Hi...any thoughts to share? Kamon and komen...dont shy-shy. You shy i not shy.